Організаційне проектування — це комплекс робіт зі створення підприємства, формування структури і системи менеджменту, забезпечення його діяльності всім необхідним. Метою організаційного проектування є забезпечення високого рівня організованості діяльності підприємства (організації). Для забезпечення високого рівня організованості будь-якої діяльності необхідно, щоб вона була спроектована, націлена, регламентована, нормована, забезпечена необхідними інструкціями, інформацією і ресурсами, здійснювалася за раціональною для певних умов технологією.
Організаційне проектування може проводитися поетапно:
— формування ідеї організаційного проектування на основі маркетингових досліджень;
— системний аналіз і структуризація проблеми (об'єкта);
— розробка виробничої структури організації (числа і взаємозв'язків виробничих підрозділів, форм об'єднань, планування підрозділів та ін.);
— розробка організаційної структури організації;
— розробка положень (посадових інструкцій) про служби;
— розробка норм і нормативів;
— підбір персоналу і комплектування штату організації;
— розрахунок потреби в різних видах ресурсів (за їх видами, об'єктами та ін.);
— узгодження і затвердження проекту, передача його для використання (реалізації).
Головною умовою розробки якісних організаційних проектів є аналіз і за можливістю дотримання принципів раціоналізації структури організації, зокрема таких:
— орієнтації діяльності на досягнення конкурентоспроможності;
- застосування маркетингового підходу до формування структури організації та її стратегій;
— структуризації цілей організації;
— забезпечення кількісної визначеності структури управління;
— глобалізації стратегії організації;
— забезпечення інноваційного характеру структури організації;
— підвищення рівня автоматизації виробництва й управління;
— забезпечення адаптивності структури організації до зовнішнього середовища;
— застосування комплексних, інтегральних, нормативних, ситуаційного підходів до формування структури організації;
— уніфікації та стандартизації компонентів структури організації;
— забезпечення оптимального рівня спеціалізації організації та її підрозділів;
— забезпечення пропорційності структури організації;
— забезпечення прямоточності структури організації.
Організаційне проектування — це комплекс робіт зі створення підприємства, формування структури і системи менеджменту, забезпечення його діяльності всім необхідним. Метою організаційного проектування є забезпечення високого рівня організованості діяльності підприємства (організації). Для забезпечення високого рівня організованості будь-якої діяльності необхідно, щоб вона була спроектована, націлена, регламентована, нормована, забезпечена необхідними інструкціями, інформацією і ресурсами, здійснювалася за раціональною для певних умов технологією.
ВідповістиВидалитиОрганізаційне проектування може проводитися поетапно:
— формування ідеї організаційного проектування на основі маркетингових досліджень;
— системний аналіз і структуризація проблеми (об'єкта);
— розробка виробничої структури організації (числа і взаємозв'язків виробничих підрозділів, форм об'єднань, планування підрозділів та ін.);
— розробка організаційної структури організації;
— розробка положень (посадових інструкцій) про служби;
— розробка норм і нормативів;
— підбір персоналу і комплектування штату організації;
— розрахунок потреби в різних видах ресурсів (за їх видами, об'єктами та ін.);
— техніко-економічне обґрунтування організаційного проекту;
— узгодження і затвердження проекту, передача його для використання (реалізації).
Головною умовою розробки якісних організаційних проектів є аналіз і за можливістю дотримання принципів раціоналізації структури організації, зокрема таких:
— орієнтації діяльності на досягнення конкурентоспроможності;
- застосування маркетингового підходу до формування структури організації та її стратегій;
— структуризації цілей організації;
— забезпечення кількісної визначеності структури управління;
— глобалізації стратегії організації;
— забезпечення інноваційного характеру структури організації;
— підвищення рівня автоматизації виробництва й управління;
— забезпечення адаптивності структури організації до зовнішнього середовища;
— застосування комплексних, інтегральних, нормативних, ситуаційного підходів до формування структури організації;
— уніфікації та стандартизації компонентів структури організації;
— забезпечення оптимального рівня спеціалізації організації та її підрозділів;
— забезпечення пропорційності структури організації;
— забезпечення прямоточності структури організації.