Рефлексія

1 коментар:

  1. Організаційне проектування — це комплекс робіт зі створення підприємства, формування структури і системи менеджменту, забезпечення його діяльності всім необхідним. Метою організаційного проектування є забезпечення високого рівня організованості діяльності підприємства (організації). Для забезпечення високого рівня організованості будь-якої діяльності необхідно, щоб вона була спроектована, націлена, регламентована, нормована, забезпечена необхідними інструкціями, інформацією і ресурсами, здійснювалася за раціональною для певних умов технологією.

    Організаційне проектування може проводитися поетапно:

    — формування ідеї організаційного проектування на основі маркетингових досліджень;

    — системний аналіз і структуризація проблеми (об'єкта);

    — розробка виробничої структури організації (числа і взаємозв'язків виробничих підрозділів, форм об'єднань, планування підрозділів та ін.);

    — розробка організаційної структури організації;

    — розробка положень (посадових інструкцій) про служби;

    — розробка норм і нормативів;

    — підбір персоналу і комплектування штату організації;

    — розрахунок потреби в різних видах ресурсів (за їх видами, об'єктами та ін.);

    — техніко-економічне обґрунтування організаційного проекту;

    — узгодження і затвердження проекту, передача його для використання (реалізації).

    Головною умовою розробки якісних організаційних проектів є аналіз і за можливістю дотримання принципів раціоналізації структури організації, зокрема таких:

    — орієнтації діяльності на досягнення конкурентоспроможності;

    - застосування маркетингового підходу до формування структури організації та її стратегій;

    — структуризації цілей організації;

    — забезпечення кількісної визначеності структури управління;

    — глобалізації стратегії організації;

    — забезпечення інноваційного характеру структури організації;

    — підвищення рівня автоматизації виробництва й управління;

    — забезпечення адаптивності структури організації до зовнішнього середовища;

    — застосування комплексних, інтегральних, нормативних, ситуаційного підходів до формування структури організації;

    — уніфікації та стандартизації компонентів структури організації;

    — забезпечення оптимального рівня спеціалізації організації та її підрозділів;

    — забезпечення пропорційності структури організації;

    — забезпечення прямоточності структури організації.

    ВідповістиВидалити